ACTIVITATS AMB MAKECODE
PER APRENDE A PROGRAMAR
Com realitzar les activitats online?
- Escull el repte
- Fes click a "COMENÇAR REPTE" per accedir al software de Microsoft MakeCode i ... el pots resoldre!
- Quan tinguis la teva programació finalitzada publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
- Pots veure les millors solucions d'altres usuaris als reptes publicats a aquesta pàgina.
T'atreveixes amb els nostres reptes?
Repte 1: Wake up
No tothom s'aixeca amb bona cara al matí, com et lleves la teva? Programa la pantalla del teu robot EV3 amb la teva cara de recent aixecat.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca el tutorial Wake up per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 2: Make an animation
Ev3 està esperant també per aixecar-se i començar el dia. Programa el EV3 perquè aparegui un text a la pantalla i que un botó l'activeu per veure quina cara posa.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca el tutorial Make an animation per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 3: What animal I am?
Mai sabem com ens anirà el dia i l'EV3 ens pot ajudar. Programa el Brick perquè cada botó ens mostri una expressió i el seu so.
Segueix aquests passos:
1- Entra en el repte i busca el tutorial What animal I am? per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 4: Music brick
L'Ev3 és una caixa de sorpreses! Sabies que podem fer la nostra melodia? Fes una programació per convertir el brick en una caixa de música, programa els teus botons perquè cada un tingui una nota diferent.
Segueix aquests passos:
1- Entra en el repte i busca el tutorial Music brick per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 5: Pause On Start
Amb el Ev3 podem jugar amb els nostres amics seguint pistes. Programa un joc de pistes amb els botons de direcció: quan aparegui una fletxa de direcció, has prémer el botó corresponent per continuar i veure la següent adreça.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca el tutorial Pause On Start per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 6: Run Motors
Quantes coses s'han de fer al matí i que difícils de fer quan encara vas adormit: rentar-se la cara, les dents, vestir-se, preparar l'esmorzar ... A l'EV3 li podem incorporar motors perquè realitzi diferents tasques. Dissenya una programació en què, a l'pressionar un botó del Brick, s'activi el motor per remoure la xocolata de la llet i un altre per esprémer una taronja per al suc.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca el tutorial Run Motors per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 7: Spin Motors
Preparar l'esmorzar pot ser un joc molt divertit si tenim l'ajuda d'un robot com el Ev3! Avui toca fer un pastís per compartir amb la família i per començar hem de barrejar ous, farina i sucre amb una batedora. Programa el teu brick perquè els motors funcionin alhora i en direccions oposades...com una batedora de veritat! A l'acabar volem veure la teva cara de satisfacció a la pantalla!
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca el tutorial Spin Motors per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 8: Pivot Turn
L'electricitat a casa és molt útil però no és un joc. Hem de vigilar no endollar massa coses alhora o s'anirà la llum! Programa l'EV3 perquè els motors de la rentadora i del rentaplats no funcionin alhora: primer un, després l'altre.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca el tutorial Pivot Turn per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 9: Smoth Run i Tank ZigZag
Si posem rodes en el nostre Ev3, podrà avançar, girar, parar… El podem programar amb les opcions dels blocs dels motors perquè treballin alhora. Utilitza els blocs de Tank motors per a programar diferents velocitats dels teus motors.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca els tutorials Smoth Run i Tank ZigZag per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 10: Coast or Brake
La majoria de vehicles tenen un sistema de frenat que permet no relliscar en el gel. El nostre Ev3 pot realitzar aquest tipus de frenada amb l'opció Brake. En aquest repte has de programar un vehicle que freni suau i afegir una imatge o so de les conseqüències d'aquesta mena de frenat. Fes el mateix amb un vehicle que freni en sec.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca el tutorial Coast or Brake per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 11: Turtle
Us imagineu tenir un vehicle que puguem donar-li instruccions d'on anar i hi vagi tot sol? Doncs no imagineu més i fem-ho! Programarem un vehicle que pugui recordar les ordres que li diguem per tal que després les faci seguides. Cada botó ha de tenir relacionada una maniobra concreta, per exemple dos motors avançant, dos motors per girar a la dreta... Quan els premis, ha de guardar aquesta informació fins que acabis i li ordenis realitzar-les totes seguides.
Segueix aquests passos:
1- Entra en el repte i busca el tutorial Turtle per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 12: Touch to run
Comencem amb els sensors! segur que saps que amb els sensors podem començar una programació, parar-la o que serveixi de condició per seguir amb una altra tasca. Comencem per alguna cosa senzilla: enviarem un coet a l'espai. A la pantalla ha d'aparèixer un compte enrere, quan acabi, els motors hauran d'esperar que pressions els dos sensors de tacte per activar els seus motors i enviar el coet a l'espai. Sigues creatiu!
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca el tutorial Touch to run per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 13: Sensor Values
Els vehicles més moderns utilitzen els sensors de tacte per reaccionar quan xoquen, podries utilitzar els de l'EV3 per aturar els motors? Programa el EV3 perquè els sensors de tacte serveixin per acabar una programació.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca els tutorials Sensor Values per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 14: Touch Sensor tutorials
Has jugat mai amb un cotxe teledirigit? En aquest repte us proposem realitzar un comandament a distància per a un vehicle teledirigit: quan premem un sensor de tacte, activarà un motor, quan premem l'altre, activarem el segon motor. Has de tenir en compte que quan deixem de prémer el sensor, els motors no han de funcionar.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca el tutorial Touch Sensor tutorials per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 15: What Color?
Comencem amb un altre sensor molt divertit, el sensor de color. Quan anem per l'autopista a vegades ens parem a pagar en un peatge. Depèn del tipus de vehicle, s'ha de pagar més o menys. Pots programar un peatge perquè cada color correspongui a un tipus de vehicle i aparegui el preu que s’ha de pagar en pantalla? Per exemple, vermell és OVNI i ha de pagar 2538 euros.
Segueix aquests passos:
1- Entra en el repte i busca el tutorial What Color? per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 16: Line Following
El sensor de color serveix per a moltes coses diferents, per exemple podem utilitzar-lo per que un vehicle no surti de la carretera. En aquest repte faràs servir el sensor de color per seguir una línia negra i t’avisi quan el vehicle corregeixi el seu camí per tornar a la línia.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca el tutorial Line Following per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 17: Red Light, Green Light i Move to Color
A les grans ciutats, durant les hores puntes, s’hi acumulen grans quantitats de vehicles. Els semàfors ajuden a mantenir una circulació fluida, però els conductors es poden despistar. En aquest repte programarem un vehicle que llegeixi els tres colors dels semàfors: verd (arrancar, motors en marxa); vermell (motors aturats) i groc (disminuir velocitat). Aquesta programació ha de funcionar en bucle i pels més espavilats, ha de tenir llums i so.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca els tutorials Red Light, Green Light i Move to Color per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 18: Reflected Light Measure i Reflected Light Calibration
Els robots no han de dormir ni descansar, però nosaltres sí. Mentre és de nit i estem dormint, el nostre EV3 ha de relaxar les seves tasques o desconnectar-se per no molestar. Dissenya una programació perquè el nostre EV3 estigui actiu al matí (motors en marxa) i descansi a la nit (motors aturats) i no haguem de preocupar-nos per ell. A més, a la pantalla ha d'aparèixer l'hora del dia en funció de la llum reflectida.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca els tutorials Reflected Light Measure i Reflected Light Calibration per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 19: Object Near
A l’EV3 li podem posar un sensor de distància per ajudar-lo a no xocar contra les parets. El repte d’avui consisteix en dissenyar una programació que permeti al robot no xocar i ens avisi quan està a prop d’un obstacle: el robot ha d’utilitzar els motors fins que detecti una presència a menys de 50 cm i llavors parar-los. A la pantalla ha d'aparèixer en tot moment la distància en què detecta objectes. Finalment programa sons i imatges al teu gust per avisar quan estigui a aquesta distància.
Segueix aquests passos:
1- Entra en el repte i busca el tutorial Object Near per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 20: Wall Follower
El sensor de distància és molt útil per mantenir les distàncies. Per al repte d'avui ens hem d'imaginar una cursa amb un altre EV3 que va a la mateixa velocitat. Com que som un equip molt esportiu, no hem de xocar ni interferir en la seva trajectòria. Dissenya una programació perquè ens digui en tot moment la distància que es troba el nostre EV3 amb el contrincant.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca el tutorial Wall Follower per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 21: Calibrate i Turn
Anem a per un altre sensor: el giro sensor. Aquest sensor calcula la seva pròpia inclinació pel que resulta molt útil per corregir trajectòries. El repte d'avui consisteix a programar el EV3 perquè el nostre robot dibuixi un cercle perfecte en quatre fases. Cada 90º ha de parar 2 segons i avisar que ja ha recorregut una quarta part. Pots ajudar-te amb imatges.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca el tutorial Calibrate i Turn per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 22: Object Near, Calibrate, Turn y Move Straight
Si algú de vosaltres ha participat a la FLL, sabreu com de complicat resulta que el nostre EV3 vagi perfectament recte. En el repte d'avui haureu dissenyar una programació que permeti al nostre EV3 corregir la seva trajectòria i avisar-nos quan ho faci. Els avisos poden ser sonors o visuals (llums, imatges en pantalla, ...) i el robot s'ha d'aturar quan trobi un obstacle i acabar la seva programació.
Segueix aquests passos:
1- Entra al repte i busca els tutorials Object Near, Calibrate, Turn y Move Straight per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 23: Security Alert
Un altre sensor que podem instal·lar al nostre EV3 és el sensor d'infrarojos, que també ens és útil per calcular distàncies o detectar presències. En aquest repte us proposem realitzar una programació per convertir el nostre robot en un cotxe autònom; amb un sensor d'infrarojos davant i un altre darrere, el nostre cotxe ha d'aparcar en paral·lel amb tres moviments, detectant i avisant de la proximitat dels cotxes de davant i de darrere.
Segueix aquests passos:
1- Entra en el repte i busca el tutorial Object Near per inspirar-te.
2- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
3- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 24: Receptes
Recordeu quan fèiem un pastís en el repte 7? En el repte d'avui descriurem una recepta completa, amb els seus ingredients i passos. Ha de tenir, com a mínim, tres passos amb ús de motors. Per exemple: farina, 2 ous, barrejar-los bé amb la batedora (programar motors)...
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 25: Marejos
Hi ha carreteres amb molts revolts que poden resultar molestes si ets propens a marejar-te. Dissenya una programació perquè el teu vehicle faci girs suaus (dreta i esquerra) per no marejar-te massa en els trajectes llargs i que t’avisi en quina direcció és la propera corba i la seva intensitat (corba llarga a l'esquerra, corba suau a la dreta, ... ). El teu vehicle ha de tenir programats un mínim de quatre girs, amb els seus quatre avisos.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 26: Productes del Súper
Segur que t'has fixat que els treballadors dels supermercats no es passen el dia sumant productes, passen els diferents articles per un lector i van sumant el preu. En el repte d'avui, haurem de programar el sensor de color perquè distingeixi diferents productes (per exemple: groc= plàtans 3 €, blau= aigua 1 €, ...). Quan acabem la nostra compra, premerem una tecla perquè ens digui què hem de pagar en total (investiga i fes servir les les opcions de "matemàtiques" i "variables").
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 27: Porta Automàtica
En la majoria d'establiments, les portes s'obren automàticament a l'apropar-nos i es tanquen després de passar. Amb l'ajuda del sensor de distància o d'infrarojos, dissenya una porta automàtica amb dos motors amb direccions oposades (corresponents a les dues parts de la porta) que s'obri a l'apropar-nos i es tanqui al passar. Com que és una porta molt educada, ha de donar-nos la benvinguda.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 28: Despertador
Com costa aixecar-se als matins! Per això avui et proposem dissenyar un despertador que s'activi quan el sensor de color detecti la llum del matí i se’n vagi corrents per l'habitació, amb llums i sons, fins que l’aturís amb el botó del sensor de tacte.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 29: Daus
Aquests dies a casa segur que heu recuperat algun joc de taula. Potser alguns daus s'hagin perdut, però per sort podem dissenyar els nostres propis daus amb l'ajuda del nostre EV3. En el repte d'avui hem de dissenyar el llançament de daus per a tres jocs, amb un nombre de daus diferents segons el joc i un nombre de cares diferents. Per accedir a cada conjunt de daus ho farem mitjançant un botó del Brick. En pantalla ha d'aparèixer tant el resultat de cada donat individual com el resultat total. Per exemple: Botó esquerre = Joc del Risk = dos daus de 6 cares.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 30: Robot erràtic
Seguim amb l'atzar! Si mireu el comportament d'una robot aspirador, veureu que recorre la seva trajectòria de forma erràtica perquè utilitza l’atzar. Dissenya una programació perquè l’EV3 faci el seu trajecte de forma aleatòria. A més, no pot xocar amb les parets, així que ens serà útil algun sensor i ajustar les seves maniobres perquè no es quedi enganxat a la paret!
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 31: Deixa tranquil al gat
Quan el vostre gat s'hagi cansat de que el perseguiu per casa, és hora de jugar amb el robot EV3. Dissenyeu una programació perquè el robot s'escapi de vosaltres amb l'ajuda d'un sensor de distància. El robot ha d'anar més ràpid com més a prop estiguis de agafar-lo i, si ningú el persegueix, ha d'estar-se quiet. A la pantalla ha d'aparèixer algun tipus de desafiament, com "a que no m’agafes?"
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 32: Laberint
Us heu perdut mai per un laberint? En el repte d’avui us proposem dissenyar una programació per tal que l’EV3 pugui sortir sol d’un recorregut senzill (sense bifurcacions), mitjançant un sensor de distància i els blocs de variables, lògica i bucles.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 33: Simon
Anem a jugar al Simon! Per a qui no el conegui, Simon és un joc de memòria amb llums i so. A la pantalla del nostre Ev3 han d'aparèixer una sèrie de com a mínim quatre instruccions, amb direccions aleatòries (acompanyades d'un to i un color en els botons) i separades entre elles per un segon. Has recordar-les per repetir-les després amb els botons del Brick. Sorprèn-nos! Per exemple: endavant -1 segon-, esquerra -1 segon-, esquerra -1 segon-, avall -1 segon- . Després ho has de repetir amb el mateix ordre...
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 34: Comptatge
Per millorar els serveis d'una botiga necessitem saber quanta gent entra en un dia i donar un regal cada 10 persones que entrin. Programa el teu EV3 perquè, amb el sensor d'infrarojos, detecti les persones que entrin i obri les portes (mínim un motor). Utilitza la pantalla perquè sigui visible el número de vegades que algu entra i cada 10, avisi per rebre un bonic regal (utilitza les imatges de l'brick).
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 35: Dia de pesca
Quines ganes de sortir a pescar amb la nova canya de pescar 3000! Una canya automàtica que detecta quan algun peix pica i recull el sedal. En el repte d’avui , haureu de programar la canya per tal que quan detecti un canvi en la inclinació de 45º (sensor inclinació), reculli el fil (motor). Demostra la teva alegria a la pantalla i afegeix sons.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 36: Comecocos
De petit@s, segur que heu jugat al Quatre Sabaters (Comecocos), un joc que, amb un full de paper correctament doblegat, aconseguíem obrir unes solapes de colors amb algun disbarat. En el repte d'avui programarem un Quatre Sabaters al nostre Brick; cada vegada que premem el botó central utilitzarà l’atzar per mostrar un del nostres disbarats.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 37: Desplaçament exacte
Una mica de mates per al repte d'avui: al nostre vehicle li hem instal·lat unes rodes de 5 cm de radi. Aconsegueix que el vehicle avanci exactament 126cm (arrodonit) i avisi amb un so per cada rotació que realitzi.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 38: Ventilador segur
S’apropa l'estiu i amb ell la calor. Per això ja estem preparant el nostre ventilador EV3. Per millorar la seva seguretat instal·larem un sensor d'ultrasons per disminuir la velocitat de les aspes si ens aproximem, fins aturar-lo. El ventilador ha de recuperar la seva velocitat a mesura que ens allunyem.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 39: Cronòmetre
Avui construirem un cronòmetre. A la pantalla del Brick haurà d'aparèixer el temps inicial, amb segons inclosos (00:00:00). Quan premem el botó central, el cronòmetre es posarà en marxa començant pels segons, evidentment. Cada 60 segons, s’hi haurà de sumar un minut. El cronòmetre s’aturarà quan premem altre cop el botó central. No és necessari ni programar les hores ni posar el comptador a zero.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 40: Competició de clics
El repte d’avui és doble. Dissenyareu una programació en què puguem comptar quants “clics” fem en 30 segons, tenint en compte que un “clic” correspon a prémer el sensor de tacte. A la pantalla del Brick haurà d'aparèixer un compte enrere (30 segons) i el comptador de “clics”. El segon repte és superar el nostre rècord personal de 46 clicks i compartir la vostra marca en el correu.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 41: Theremin
El Theremin és el primer instrument musical electrònic creat el 1919 pel físic rus Lleó Theremin. La seva particularitat i màgia consisteix en què és l'únic instrument que sona sense tocar-lo. En el repte d'avui, programarem un Theremin amb el nostre Brick i el nostre sensor d'ultrasons. A distàncies curtes, sonarà un to més agut, fins arribar als més greus en les distàncies llargues. A veure com sona!
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 42: Cofre secret
Per guardar el nostre tresor més preuat necessitem una caixa de seguretat. El repte d'avui consisteix en dissenyar una programació en què necessitem un codi de quatre passos per obrir el nostre cofre utilitzant els botons del Brick (per exemple: amunt, amunt, dreta, avall). Només s'ha d'obrir amb aquest codi i, si ho aconseguim, un motor ha d'obrir la tapa i, a la pantalla del Brick, felicitar-nos. En el correu que envieu, heu de compartir el codi que obre la caixa.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 43: Ascensor
Se'ns ha espatllat l'ascensor, i hem de pujar 4 pisos d'escales, però per sort tinc el meu EV3 per arreglar-ho. Programa amb MakeCode per tal que cada botó del Brick correspongui a un pis (per exemple: botó inferior = pis 1, botó dret = pis 2, ...). Al Brick s'haurà apreciar el nombre dels quatre pisos i quan n’escollim un, s'haurà d'assenyalar d'alguna manera (So, imatge,...). Haurà de funcionar un motor i cada rotació que faci correspondrà a un pis. Recorda que ha de pujar i baixar!
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 44: Nivellador
Per a aixecar una paret necessitem que estigui ben recte i anivellada. Podríeu programar el Brick per tal que en tot moment el sensor d’inclinació ens marqui els graus en pantalla i ens avisi quan passem pel 0º?
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 45: Reciclatge
A la nostra ciutat del futur, els camions de la neteja funcionen automàticament. Programa l'EV3 perquè es converteixi en un vehicle autònom capaç de distingir quatre tipus de reciclatge: vidre, plàstic, orgànic i rebuig. Un motor servirà per a avançar o retrocedir i l'altre per a la grua. Quan detecti una llum determinada (exemple: verd = vidre) utilitzarà els motors com hem explicat i en pantalla apareixerà de quin reciclatge es tracta.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 46: Brújula
Quantes vegades ens hem perdut enmig del desert perquè no teniem una brújula que ens marqués? Per no donar voltes i voltes enmig del mar de sorra avui construirem una brújula lluminosa. Programa el Brick per tal que s’il·lumini en verd si no hi ha canvi en la direcció i en vermell si es desvia a la dreta i taronja si es desvia a l’esquerra. Quan es desviï ha d’emetre un so.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 47: Aniversari
Avui és el meu aniversari! Com que no tinc ningú amb qui celebrar-ho, em faria molta il·lusió que féssiu una felicitació amb el vostre EV3. Sigues creatiu, utilitza les opcions de pantalla, sons i sensors.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 48: Autos de xoc
Quines ganes d'anar a la fira i muntar-se en els autos de xoc! Mentre no puguem, ens divertirem programant el nostre EV3 de xoc: programarem un vehicle que quan xoqui per davant (primer sensor de tacte) retrocedeixi fins que xoqui altra vegada per darrera (segon sensor de tacte). Ha de realitzar aquesta tasca per sempre i cada vegada que xoqui s’han d’il·luminar els botons i aparèixer una imatge o text en pantalla.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 49: Volum
Per al repte d'avui necessitarem crear una melodia que es repeteixi, perquè dissenyarem una programació per tal que amb els botons dret i esquerre puguem controlar el volum de la melodia, per exemple botó dret puja el volum; botó esquerre baixa el volum.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 50: Grua
Portar una grua no és una tasca senzilla així que anem a posar les coses fàcils per als operaris. Dissenya una programació on a la pantalla hi apareguin les instruccions d'ús per a la nostra grua. Cadascun dels botons de l'Brick ha d'accionar un motor, per exemple: botó dret s'activa el motor 3. Mentre pressionem el motor ha d'avançar i quedar-se quiet quan no pressionem. Has programar un mínim de 4 motors.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 51: Pinces
Ara que hem de vigilar amb el què agafem amb les mans, dissenyarem un dispositiu que realitzi aquesta tasca. Quan apropem un objecte a l’EV3 dos motors han de fer pinça per agafar un petit objecte. Un botó del brick, ha de permetre alliberar la càrrega. Recordeu que els motors han d’anar en direccions oposades!
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 52: Joc del milió
Segur que recordareu el joc del milió o Pinball en molts bars, un joc en què s’activaven unes pales per empènyer una piloteta metàl·lica que rebotava per tot arreu. Dissenyeu el mecanisme de les pales (per exemple, botó dret, pala dreta). Cada vegada que es prem un botó el motor s’activa i torna a la posició inicial. Dissenya un sistema de punts en funció de les vegades que s’activa un -o més- sensor de tacte.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 53: Plaeta de colors
No és fantàstic jugar amb els colors per crear-ne de nous? En el repte d’avui haurem de dissenyar una programació que pugui barrejar dos colors: quan el sensor llegeixi un color, haurà d’esperar a llegir-ne un altre. A la pantalla del Brick s’hi ha de mostrar el color que el sensor detecti i el color resultant. Per exemple: si mesclem groc amb el vermell, obtenim taronja. Programa un mínim de dos mescles.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 54: Acudit
Ara més que mai, necessitem riure. Explica un acudit o una història divertida mitjançant el la pantalla del Brick. Ha de poder llegir-se bé i haureu de dissenyar un sistema per passar “pàgina” (per exemple amb un botó o un sensor). Ha de tenir un mínim de tres “pàgines”. No publicarem paraules o frases ofensives.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 55: Pantà
Els pantans son grans estructures per acumular aigua i produir energia. Quan plou molt, el nivell de l’aigua creix i s’han d’obrir comportes. Dissenya una solució per tal que aquest procés es faci automàticament; utilitza sensors i motors i la pantalla del Brick per posar en tot moment quin nivell està l’aigua (pe. ple, buit, mig ple, ple).
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 56: Joc del milió
Antigament tots els rellotges funcionaven amb agulles, series capaç de dissenyar un rellotge d’agulles? Utilitza tres motors corresponent a les tres agulles (segons, minuts i hores), cada una ha de girar al ritme que la seva agulla li correspon, per exemple, l’agulla dels segons, gira una 60na part d’una rotació cada segon. Programa un so cada vegada que l’agulla dels segons avanci i un altre diferent quan hagi completat una rotació sencera ( i coincideixi amb el primer moviment de la minutera).
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 57: Control d'obertura
Les neveres tenen un dispositiu que t’avisa quan la porta està massa temps oberta. Dissenya una programació, utilitzant un sensor de distància, en què el Brick avisi amb sons quan la porta estigui més de 10 segons oberta. Recorda que si la distància és 0, la porta es considera tancada.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 58: Càmera de fotos
Per a fer-se una selfie en grup cal programar la càmera perquè s’esperi uns segons a disparar. Dissenya una programació en què puguis seguir les instruccions per la foto. Per exemple: El Brick s’espera fins que es pulsi el sensor de tacte, s’esperi uns segons per posar-nos guapos i realitzi la fotografia (imatge a la pantalla).
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 59: Avió
Al repte d’avui haurem de simular el funcionament d’un avió a hèlices. Instal·.larem dos motors, un per cada hèlice i controlarem la seva potència mitjançant el sensor d’inclinació: a mida que inclinem el sensor cap a la dreta, el motor dret disminuirà la seva potència mentre l’esquerra l’augmentarà i viseversa. Programa un so cada vegada que el sensor s’inclini al seu màxim.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE
Repte 60: Joc de precisió
Avui us proposem construir un joc. Programa el Brick per tal que calculi 10 segons sense que aparegui en pantalla. Compte mentalment i si es pulsa el sensor de tacte just quan el comptador arribi a 10, a la pantalla apareixerà un text, imatge o so de victòria. Si no s’encerta, al Brick es mostrarà un text, imatge o so de derrota.
Segueix aquests passos:
1- Obre un projecte nou (New Project) i resol el repte.
2- Al finalitzar la programació publica el teu projecte amb el botó de "share" i envia'ns la URL a horasteam@robotix.es.
COMENÇAR REPTE